Egy fontos kihívás, aminek meg kell felelnie az online médiának az, hogy a felhasználók hogyan érhetik el az általuk létrehozott tartalmakat mobilkészülékeken. A mobilkészülékeken elérhető új szolgáltatások egyik legnagyobb lehetőség előtt álló területét ugyanis a hagyományos, "asztali" internet esetében már sok éves múltra visszatekintő, felhasználók által létrehozott (user-generated) tartalmak jelentik.
Internet mobilon
2008.10.01. 13:44 nagyjocó
A londoni ARCchart tanácsadócég négy kategóriába sorolta a jelenleg mobilkészülékeken elérhető UGC (azaz user generated content - felhasználó által generált tartalom) szolgáltatásokat. Az első csoportba tartoznak a különböző közösségi (social networking, pl. Facebook), illetve virtuális világokat teremető (pl. Second Life) szolgáltatások. A második csoport a multimédiás (többnyire videó) tartalmak megosztását lehetővé tevő szolgáltatásoké (pl. SeeMeTV, YouTube), a harmadik csoportba a (mikro)Blog szolgáltatások (pl. Twitter, Jaiku) tartoznak, míg a negyedik csoport a különböző chat és társkereső szolgáltatásoké (pl. Flirtomatic).
Természetesen nem arról van szó, hogy ezek a szolgáltatások egymástól függetlenek lennének. A piac jelenleg legintegráltabb szereplői - pl. a MySpace és a Facebook - mind a négy csoportba besorolható szolgáltatáselemekkel rendelkeznek. A cég számításai szerint a legnagyobb bevételt a legutolsó csoport - azaz a chat és társkereső szolgáltatás - termelte meg 2007-ben (366 millió dollárt, amely a több mint 700 milliós teljes piacnak több mint felét tette ki). Az előrejelzések 2012-re a közel tízszeres növekedést jelentő 6,6 milliárd dollárral számolnak, amely erőteljes konvergencia mellett fog megvalósulni, azaz a közösségi hálózat, a Multimédia megosztás, a chat és a társkeresés valószínűleg a legnagyobb piaci szereplők számára alapszolgáltatássá válnak majd.
Szólj hozzá!
Címkék: mobil kutatás internet felmérés
A bejegyzés trackback címe:
https://nagyjoco.blog.hu/api/trackback/id/tr26690647
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.